תזונה לאם המניקה

אחת השאלות שמעסיקות נשים לאחר הלידה שבחרו להניק, היא מה לאכול וממה להימנע, בכדי לספק לתינוקן תזונה מיטבית. פעמים רבות השאלה הזו מסובכת במיוחד, מאחר ויש גם רצון לחזור לגיזרה הטרום הריונית. במאמר זה ננסה…

cheerful mother and baby lying in b

אחת השאלות שמעסיקות נשים לאחר הלידה שבחרו להניק, היא מה לאכול וממה להימנע, בכדי לספק לתינוקן תזונה מיטבית.

פעמים רבות השאלה הזו מסובכת במיוחד, מאחר ויש גם רצון לחזור לגיזרה הטרום הריונית.
במאמר זה ננסה לעשות לכן קצת סדר בנושא זה.

אמהות מיניקות מכירות היטב את תחושת הרעב התמידית שנלווית לחודשי ההנקה.

למה זה קורה?

רמת הורמון ייצור החלב, הפרולקטין, גבוהה במהלך שלושת החודשים הראשונים לאחר הלידה וגורמת לתחושת רעב מתמשך. לכן, חשוב מאוד לדאוג לאכול ארוחות מזינות המכילות מקור לפחמימה, חלבון, שומן בריא וירקות/פירות.

נתחיל מהשאלה החשובה ביותר: כמה לאכול?

לאחר לידה, רוב האימהות רוצות לחזור למשקלן הקודם כמה שיותר מהר, ולעיתים זו אף אחת הסיבות שהן בוחרות להניק, שכן הנקה עוזרת להרזייה. חשוב לקחת בחשבון שני דברים חשובים בתכנון תפריט לתקופה זו:

  1. תהליך יצירת החלב צורך אנרגיה. בהנקה מלאה הגוף שורף 500-600 קק”ל ביום.
  2. בצריכה קלורית יומית של פחות מ-1500 קק”ל ייצור החלב ואיכותו יורדים.  

מסיבה זו,, חשוב להימנע מהגבלת קלוריות קיצונית, ולא לשכוח להוסיף את ההוצאה האנרגטית על ההנקה.

העצה שלנו היא להימנע מספירת קלוריות כליל. אימהות טריות עמוסות וטרודות גם כך. דאגו לאכול ארוחות בריאות, מאוזנות ומשביעות, שיספקו את כל צרכיכן התזונתיים, ועזבו את הספירה והלחץ מכל קלוריה “מיותרת”.

ובכן, אילו מזונות מומלץ להכליל בתפריט?

  • חלבון ממקור איכותי, כמו דגים, ביצים, מוצרי חלב, עופות, קיטניות, אגוזים וזרעים.  
  • דגנים מלאים, כמו אורז מלא, קינואה, חיטה מלאה, כוסמין וכד’.  
  • שמנים בריאים כמו שמן זית, טחינה ואגוזים, וכמובן אומגה 3.  
  • ירקות מגוונים, בכמה שיותר צבעים, עם דגש מיוחד על עלים ירוקים.  
  • פירות טריים.  
  • הקפידו על שתיית נוזלים מספקת. זיכרו שבהנקה אתן “מאבדות” נוזלים.  

וממה כדאי להימנע?

אין המלצה גורפת להימנע ממזונות מסויימים. אם התינוק סובל מגזים, נסו להבין מה אכלתן לפני כן ובידקו אם כדאי להוציא מאכל מסויים מהדיאטה באמצעות דיאטת אלימינציה (הורידו מאכל מסויים בו אתן חושדות, ובידקו את תגובת התינוק). בכל מקרה, אם אינכן בטוחות ומחפשות יעוץ והכוונה, מומלץ להיעזר בדיאטנית המתמחה בהנקה. נשמח לסייע ולהמליץ לכן על דיאטניות מצויינות.

ובשורה התחתונה, הכי חשוב לזכור שהדבר הטוב ביותר לתינוק הוא אמא בריאה ומאושרת!

רוצים לשמח אישה לאחר לידה ומחפשים מתנה מקורית? הארוחות שלנו יכולות להתאים במיוחד ליולדת הטרייה, ולהסיר דאגה מליבה!

מלאו את השאלון ואנו נדאג לחזור אליכן עם תפריט שיותאם במיוחד עבורכן!

המשך שבוע נפלא,

שגיא וצוות השף הבריא

מאמרים דומים

שבוע ניסיון עם השף הבריא

שבוע ניסיון עם השף הבריא

לשאלון האיפיון שלנו





* מידע תזונתי מעניין, בלי ספאם, ובמינון נמוך!

Call Now Button