אורז אדום

אורז אדום?! כן, מסתבר שיש דבר כזה, והוא אפילו די טעים! זו אופציה נוספת לגוון במחלקת הדגנים/פחמימות (תחליף לאורז, כוסמת, קינואה, בורגול, קוסקוס, תפו”א וכו’). איך מכינים? המתכון הבסיסי זהה לאופן ההכנה של אורז מלא….

אורז אדום?! כן, מסתבר שיש דבר כזה, והוא אפילו די טעים! זו אופציה נוספת לגוון במחלקת הדגנים/פחמימות (תחליף לאורז, כוסמת, קינואה, בורגול, קוסקוס, תפו”א וכו’). איך מכינים? המתכון הבסיסי זהה לאופן ההכנה של אורז מלא. משרים את האורז כשעתיים לפחות, בהרבה מים. מסננים. היחס אורז:נוזל הוא 1:2.5. כלומר, על כל כוס אורז (לפני השרייה) מוסיפים 2.5 כוסות נוזל.

מצרכים נוספים

  • בצל גדול קצוץ מטוגן ב-1 כפית שמן
  • 2 גזרים חתוכים גס
  • 4 שיני שום קצוצות
  • 3 עלי דפנה
  • 3 פלפל אנגלי
  • חצי כפית מלח

אופן ההכנה

  • מחממים תנור ל-180 מעלות. בסיר חסין אש, מאדים את הבצל בשמן עד שמזהיב, תוך כדי ערבוב. מוסיפים את הגזר והשום ומאדים עוד כחצי דקה תוך ערבוב. מוסיפים את שאר הרכיבים, מביאים לרתיחה, מכסים ומעבירים לתנור למשך שעה. (אם אין סיר חסין אש אז מעבירים לפיירקס ומכסים בנייר אפייה ומעליו רדיד אלומניום).
  • לאחר שעה בודקים אם האורז מוכן ומה כמות המים שנשארה (לא מערבבים אלא רק עושים חור במרכז ומסתכלים האם נשארו מים).
  • אם האורז רך ואין מים בתחתית, משאירים מכוסה לעוד 5 דקות.
  • אם האורז עדיין קשה – מוסיפים עוד חצי כוס מים רותחים, מכסים ומחזירים לתנור לעשר דקות נוספות.
  • לפני ההגשה, ניתן להוסיף לאורז תוספות שונות, ככל העולה על דעתכם: בצל מטוגן/מאודה, שום מטוגן, עשבי תיבול קצוצים, בצל ירוק קצוץ, תערובת אגוזים קצוצים, אפונה, תירס ועוד ועוד. מומלץ להגיש את האורז בליווי קטניות (עדשים או שעועית), לקבלת חלבון מלא מן הצומח. בתיאבון!

מאמרים דומים

קחו אותנו לשבוע ניסיון

קחו אותנו לשבוע ניסיון

לשאלון האיפיון שלנו





* מידע תזונתי מעניין, בלי ספאם, ובמינון נמוך!

Call Now Button