רשימת המזונות המשמינים ביותר

תמיד אמרו לכם שכשאתם בדיאטה חשוב להימנע ממזונות משמינים, נכון? אז חיפשנו ומצאנו את רשימת המזונות המשמינים ביותר. רק לפני שנמשיך אל הרשימה..רצינו רק לומר שאנחנו חושבים שזה קשקוש מוחלט! אנחנו בשף הבריא מאמינים שכל הגישה…

תמיד אמרו לכם שכשאתם בדיאטה חשוב להימנע ממזונות משמינים, נכון?
אז חיפשנו ומצאנו את רשימת המזונות המשמינים ביותר. רק לפני שנמשיך אל הרשימה..רצינו רק לומר שאנחנו חושבים שזה קשקוש מוחלט! אנחנו בשף הבריא מאמינים שכל הגישה של “להימנע” היא בדיוק מה שגורם לנו לתסכול, בדיוק מה שגורם לנו “לשבור את הדיאטה” ובסופו של דבר, מה שגורם לנו לעלות במשקל!  

עכשיו כשאמרנו את זה, בואו נסתכל רגע על הרשימה:

  1. פיצה
  2. המבורגר
  3. צ’יפס
  4. שוקולד
  5. קצפת
  6. שווארמה
  7. סילאן
  8. חלב קוקוס
  9. בוטנים
  10. סלמון

עכשיו קחו לדוגמא מנה שנקראת: סלמון בחמאת בוטנים וסילאן.
זה נשמע נורא משמין נכון?!

בואו נבדוק

בואו נסתכל רגע על ערך קלורי של ארוחת צהרים שמכילה את המנה הזו, בתוספת אורז מלא וירקות מאודים או תבשיל ירקות ברוטב עגבניות: הארוחה מכילה כ-55 גרם חלבון, וכ-550 קק”ל.

בואו נסתכל על הערך הקלורי של ארוחות נוספות:

קציצות בקר דלות שומן, מבושלות ברוטב, בליווי תפוא קטנים בתנור ושעועית ירוקה: ארוחה כזו, שמכילה כ-30 גרם חלבון, מכילה כ-600 קק”ל.

שווארמה חזה עוף בליווי פירה בטטה ואנטיפסטי: בארוחה הזו כ-50 גרם חלבון, וכ-500 קק”ל.

בממוצע זה יוצא 550 קלוריות לארוחה העיקרית ביום. זה נשמע לכם משמין?!

בכל מקרה חשוב לנו להבהיר משהו- אנחנו בכלל לא מאמינים במילה הזו- “משמין”.

במה אנחנו כן מאמינים?

  1. גיוון – לדאוג לאכול כמה שיותר מגוון. גם אוכל מבושל וגם טרי. אם אתם אוכלים בשר, הקפידו לשלב גם מאכלים צמחוניים , גם פחמימות וגם תבשילי ירקות. בכל מאכל יש משהו שהגוף שלכם צריך.
  2. גודל ארוחה מדויק, בהתאמה אישית לצורך התזונתי שלך. – שום דבר הוא לא משמין, אם אוכלים ממנו במידה. גם עוגת קצפת ושוקולד וסוכריות. כמובן שאם תאכלו כל יום עוגות קצפת אז תעלו במשקל. אבל אם אתם אוהבים מתוקים ותנסו להימנע מהם לחלוטין, מה אתם חושבים שיקרה? בסוף תמיד נשברים ואז אוכלים את כל הדברים שניסינו להימנע מהם. החוכמה היא לשלב מזונות כאלה במידה הנכונה, כחלק מתזונה מאוזנת. לא להימנע, אבל גם לא להגזים.
  3.   מזין – אוכל זה לא רק קלוריות!!!

איך אנחנו הופכים את זה למציאות

בואו ננתח רגע את המנה “המשמינה” עליה דיברנו קודם: סלמון בקארי, חמאת בוטנים וסילאן. חמאת בוטנים, לדוגמא (אנחנו משתמשים אך ורק בחמאת בוטנים טבעית, ללא סוכר) מכילה שומן חד בלתי רווי (שומן בריא), עשירה באשלגן, מגנזיום, ויטמין B3, ויטמין E וסידן, ולכן צריכתה מומלצת כחלק מתזונה בריאה ומאוזנת לאוכלוסייה הכללית, וכן לסובלים מעודף משקל, פרופיל שומנים לא תקין, סוכרת מסוג 2, מחלות לב, ועוד.

אם כך, להכליל את כל הבוטנים תחת ההגדרה הכוללנית “משמינים”, שמתייחסת אך ורק לתכולת הקלוריות שבהם, נראה לנו פשטני ואפילו קצת פוגעני כלפי הבוטנים 🙂 מעבר לבוטנים, המנה הזו מכילה: סלמון, שמן זית כתית מעולה, בצל, שום, תבלינים, מעט סילאן ומעט מלח.

לכן, כאשר אנחנו מרכיבים לכם את התפריט השבועי, אנחנו חושבים קודם כל על הבריאות שלכם! מה יתרום לכם כל רכיב מבחינה תזונתית? מה יגרום לכם להרגיש טוב יותר? אנחנו מאמינים שכאשר הגוף שלכם מקבל את כל מה שדרוש לו בתזונה מאוזנת (בארוחות טעימות מגוונות ומשביעות) אנחנו גם מרגישים יותר מסופקים, הצורך שלנו במתוק פוחת, רמות הסוכר שלנו בדם מאוזנות יותר וכך, אם אנחנו צריכים, לרזות, קל לנו יותר גם לרדת במשקל.

לסיכום:

לדעתנו הצנועה, השימוש במילה “משמין” אין לו מקום בתזונה בריאה, מגוונת ומאוזנת.
אנחנו, בכל מקרה, נמנעים משימוש במילה הזו. אנחנו מעדיפים לחשוב מה בריא וטעים, ואיך להכין אוכל שיהיה מזין, מאוזן טעים.

שתהיו בריאים ושמחים!

שגיא וצוות השף הבריא

מאמרים דומים

שבוע ניסיון עם השף הבריא

שבוע ניסיון עם השף הבריא

לשאלון האיפיון שלנו





* מידע תזונתי מעניין, בלי ספאם, ובמינון נמוך!

Call Now Button