שניצל דל שומן – כשר לפסח

דוגמא מצוינת לאכול שבדרך כלל נחשב לג’אנק פוד, שבזכות 2 טריקים פשוטים הופך לבריא ובכלל לא משמין. בגרסה הרגילה אני מכין את השניצל עם פירורי לחם. כאן, בגרסה מיוחדת לפסח, את השניצל עוטף קמח מצה,…

דוגמא מצוינת לאכול שבדרך כלל נחשב לג’אנק פוד, שבזכות 2 טריקים פשוטים הופך לבריא ובכלל לא משמין. בגרסה הרגילה אני מכין את השניצל עם פירורי לחם. כאן, בגרסה מיוחדת לפסח, את השניצל עוטף קמח מצה, שהוא גם דל מאוד במלח – רק 3.7 מ”ג ל-100 גרם! יש שני הבדלים חשובים בין אופן ההכנה של שניצל מטוגן ואופן ההכנה במתכון זה:

  1. מוסיפים מעט שמן לקמח המצה ומערבבים היטב.
  2. אופים את השניצל על רשת, בתנור, במקום לטגן אותו.

מצרכים

  • 500 גרם פילה עוף או חזה עוף
  • 2 ביצים
  • כף חרדל (או כפית אבקת חרדל – ללא מלח)
  • 2 כפות מים
  • כ- 300 גרם (שקית) קמח מצה
  • 3 כפיות שמן קנולה

אופן ההכנה

  • מכינים 3 קערות: קמח מצה תערובת ביצים מים וחרדל מערבבים היטב קמח מצה ושמן (עד שהשמן נספג היטב בקמח)
  • סדר הציפוי: קמח מצה > ביצה > קמח מצה עם שמן.
  • טובלים היטב את פרוסות חזה העוף בקמח מצה, מנערים.
  • טובלים בביצה ואז בקמח מצה עם השמן. מהדקים ודואגים שהשניצלים מצופים היטב.
  • מניחים על גבי רשת מעל תבנית ואופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות, במשך כ-10 דקות. אם הכנתם כמות גדולה ואתם רוצים להקפיא – מניחים בין השניצלים הלא מוכנים (להקפיא לפני אפיה!) דפי ניילון או נייר אפייה, וסוגרים בקופסה אטומה.
  • כדי להכין את השניצלים הקפואים, הוציאו אותם להפשרה קצרה (30 דקות על גבי מגש) ואז הכניסו אותם לאפיה כרגיל.

מאמרים דומים

קחו אותנו לשבוע ניסיון

קחו אותנו לשבוע ניסיון

לשאלון האיפיון שלנו





* מידע תזונתי מעניין, בלי ספאם, ובמינון נמוך!

Call Now Button